برخورد قاطع با عاملان شهادت مرزبانان کشورمان

وزیر کشور در گفت‌وگو با قدس تأکید کرد

برخورد قاطع با عاملان شهادت مرزبانان کشورمان

وزیر کشور با تأکید بر ضرورت برخورد قاطع و مجازات عاملان شهادت پنج مرزبان کشورمان، گفت: تفاهم‌نامه امنیتی با پاکستان باید اجرا شود و اگر لازم باشد برای پیگیری این موضوع به پاکستان می‌روم.


احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص افزایش ناامنی در مرزهای شرقی باوجود تفاهم‌نامه امنیتی میان وزارتخانه‌های کشور ایران و پاکستان در این زمینه، گفت: بله! ما یک تفاهم‌ مدون در سطح وزارتخانه‌های مربوط با طرف پاکستانی در این زمینه داریم که باید اجرا شود و یک کمیسیون مشترک در سطح استانی در سیستان و بلوچستان که پیگیری این تفاهم است. علاوه بر این قرارگاه قدس به‌عنوان مسئول امنیت شرق کشور نیز با ارتش پاکستان ارتباطات منظمی دارد. وزیر کشور با اشاره به اینکه طرف پاکستانی هم از این حادثه اظهار تأسف کرده است، افزود: باوجود این اگر لازم باشد برای پیگیری تفاهم‌نامه‌های امنیتی به پاکستان سفر خواهم کرد.

وزیر دفاع: «دنا» قابلیت‌هایش را ثابت کرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در حیاط دولت با تأکید بر اینکه امنیت مرزهای شرقی کشور تأمین‌شده است، گفت: قطعاً نیروهای مرزبانی تدبیر لازم را دارند، اما ما هم نسبت به تجهیز نیروهای مسلح به ابزارها و تسلیحاتی که می‌تواند به مرزبانان برای تأمین امنیت کمک کند، اقدام می‌کنیم. وی 
در خصوص مأموریت ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش و تداوم این نوع مأموریت‌ها هم با تأکید براینکه نیروی دریایی راهبردی یعنی حضور در عرصه‌های جهانی و  همکاری با دیگر کشورها، اظهار کرد: ناوشکن دنا ثمره تلاش دانشمندان ما در عرصه صنعت دفاعی بود و با این مأموریت ثابت کرد از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

اسلامی در واکنش به ادعای ساخت تأسیسات جدید هسته‌ای: اراجیف می‌بافند
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ادعای منابع صهیونیستی و غربی در خصوص ساخت و ایجاد تأسیسات جدید هسته‌ای در زاگرس و اطراف سایت نطنز را رد کرد و عملیات روانی خواند. محمد اسلامی دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به ادعای این منابع در خصوص ساخت سایت هسته‌ای در رشته‌کوه‌های زاگرس و احداث تونل‌های جدید پیرامون سایت نطنز، گفت: رژیم صهیونیستی سال‌هاست وقتی در تنگنا قرار می‌گیرد و عرصه بر آن‌ها سخت می‌شود این اراجیف را می‌گوید و جوسازی ایجاد می‌کند. وی این خبرسازی‌های رسانه‌ای را عملیات روانی خواند و تأکید کرد: ایران مطابق با موازین آژانس و پادمان عمل می‌کند و هرگاه بخواهیم فعالیتی انجام دهیم، هماهنگی و تنظیماتش را با آژانس برقرار خواهیم کرد و مطابق رویه عمل می‌کنیم.

با مذاکره نشد، از طریق حکمیت حقابه هیرمند را دنبال می‌کنیم
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت پایبندی طرف افغانستانی بر معاهده 1351 هیرمند، به‌عنوان یک معاهده رسمی، گفت: سازوکار حل اختلاف در این معاهده معین است و اگر با مذاکره به نتیجه نرسیم، از طریق حکمیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم. محمد دهقان دیروز در جمع خبرنگاران، افزود: حقابه هیرمند معاهده جامعی دارد و از مسئولان افغانستان می‌خواهیم طبق همان معاهده به عهد خود عمل کنند تا موضوع از طریق گفت‌وگوهای کارشناسان حل‌وفصل شود.

امیدواریم طالبان پیام رئیس‌جمهور را گرفته  باشد
محمد سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست هم دیروز در حیاط دولت با اشاره به اینکه بیانیه اول وزارت خارجه موضوع حقابه هیرمند را به شکل مسالمت‌آمیز مطرح کرده بود، گفت: امیدواریم طرف مقابل و طالبان، پیام ادبیات جدی رئیس‌جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان در این موضوع را دریافت کرده باشند. وی با یادآوری اینکه این حق ایران در مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های مربوط در سطح دنیا قابل‌پیگیری است، تصریح کرد: ما حق حیات مردم خود را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران مدافع ملت خود است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است مذاکراتی میان ایران و هیئت حاکمه افغانستان برگزار شود، گفت: قرار بود من با هیئتی یک نشست برگزار کنم اما کار به وزارت نیرو سپرده شد درهرصورت در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهیم شنید.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه