هر جای دنیا باشم مشهدی‌ام؛ همشهری امام رضا(ع)

«حسین طیبی» در گفت‌وگو با رواق:

هر جای دنیا باشم مشهدی‌ام؛ همشهری امام رضا(ع)


حسین طیبی برای همه ایرانی‌ها و به‌خصوص مشهدی‌ها موجب افتخار است. پسر فوتسالیست ایرانی وقتی با درخواست مصاحبه از سوی ما مواجه شد فقط یکی دو روز از قهرمانی تیمش در جام باشگاه‌های اروپا می‌گذشت. او به‌شدت سرش شلوغ و با سیل پیام‌های تبریک این قهرمانی روبه‌رو بود اما متواضعانه پذیرفت در گفت‌وگویی با ما آن هم از طریق فضای مجازی خاطرات مشهدی بودنش را مرور کند و از عشقی بگوید که به ساحت امام مهربانی‌ها دارد. طیبی در این گفت‌وگو با همان ته‌لهجه شیرین مشهدی‌اش گفت: «هر کجای دنیا که باشم فریاد می‌زنم مشهدی‌ام؛ همشهری امام رضا(ع) و به این، افتخار می‌کنم. در اسپانیا همان‌طور که دلم برای خانواده‌ام تنگ می‌شود، بار‌ها و بار‌ها دلتنگ امام رضا(ع) شده‌ام و هوای حرم‌ کرده‌ام. نمی‌شود مشهدی باشی و دلت برای حرم تنگ نشود».
حسین طیبی اکنون در جزیره زیبای مایورکا در شمال اسپانیا ساکن است؛ منطقه‌ای زیبا و تاریخی در ساحل دریای مدیترانه. او در تیم فوتسال پالما بازی می‌کند که چند روز پیش با این تیم توانست قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شود و کلکسیون افتخاراتش را کامل کند.
گفت‌وگوی ما با کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران، بازیکن تیم پالمای اسپانیا و یکی از بهترین فوتسالیست‌های جهان هم‌اکنون پیش روی شماست.

در آن سوی دنیا و در حالی که هزاران کیلومتر از سرزمین مادری دور هستید حتماً لحظه‌هایی پیش می‌آید که یاد ایران و مشهد بیفتید؛ می‌خواهم بدانم حس شما به زادگاهتان چیست؟
من به مشهدی بودنم افتخار می‌کنم؛ به همشهری امام رضا(ع) بودن؛ شهری که در آن متولد شدم، تلاش کردم، رشد کردم و به افتخارات بزرگی رسیدم. شهری که خانواده‌ام در آن زندگی می‌کنند، دوستان درجه یکم در آن شهر نفس می‌کشند و کلی خاطره‌های خوب از آن دارم.به مردم مشهد هم افتخار می‌کنم که همیشه به من لطف داشتند، مرا تشویق کردند. همیشه تلاشم این بوده قدردان لطف آن‌ها باشم به‌خصوص وقتی موفقیت اخیرم بدست آمد سیل پیام‌های تبریک به سمت من روانه شد و من با تمام وجودم از همه هموطنانم به‌خصوص مشهدی‌ها تشکر می‌کنم.

زندگی در مشهد برای شما چه طعمی داشت؟
زندگی در مشهد همیشه برای من رؤیایی بوده، اتفاق‌های خوب زندگی من در این شهر افتاده، مهم‌ترین دلبستگی زندگی من که خانواده‌ام هستند، در مشهد زندگی می‌کنند. هر وقت مشهد می‌آیم به محله بچگی‌هایم سر می‌زنم و بیشترین وقت من در مشهد با خانواده و دوستان قدیمی‌ام می‌گذرد. من از بودن در مشهد به‌شدت لذت می‌برم.

در شهر رؤیایی شما امام رضا(ع) حضور دارند؛ از ایشان برایمان بگویید.
همجواری با امام رضا(ع) همان افتخار بزرگی است که نصیب ما مشهدی‌ها و مردم ایران شده است. اینکه‌ ایشان همیشه کنار ما حضور دارند و به برکت حضورشان اتفاق‌های خوبی برایمان افتاده افتخاری است که با هیچ چیزی در این دنیا قابل مقایسه نیست.همجواری با‌ ایشان هم خیلی رؤیایی و بزرگ‌ترین اتفاق زندگی من است.

وقتی مشهد می‌آیید این سفر چگونه با زیارت امام رضا(ع) عجین می‌شود؟
من از بچگی مشهد بزرگ شده‌ام و دلبسته امام رضا(ع) هستم. باید مشهدی باشید تا این دلبستگی را بفهمید. هر وقت ایران و مشهد آمده‌ام محال است روزی یک‌بار به زیارت نروم. هر وقت آمده‌ام حتی اگر روز‌های کمی مشهد بوده‌ام حتماً روزی یک‌بار برای زیارت به حرم رفته‌ام. وقتی مشهدم هر روز باید زیارت بروم، روزی یک بار حرم نروم اصلاً نمی‌شود.

شما در میان فوتسالیست‌ها بازیکن موفقی هستید؛ هم در عرصه ملی و هم بین‌المللی. چقدر از این موفقیت‌ها را مدیون حضرت رضا(ع) هستید؟
همیشه گفته‌ام هر چه در زندگی دارم را مدیون دعای خیر پدر و مادرم و لطف و عنایت امام رضا(ع) هستم. در همه موفقیت‌هایم حضور ‌ایشان را حس کرده‌ام و همیشه مدیون نگاه و لطف ‌ایشان بوده و هستم.
یادم می‌آید سال۲۰۱۶ وقتی می‌خواستیم جام جهانی برویم، همه تیم ملی فوتسال مشهد رفتیم و پس از زیارت حضرت رضا(ع) راهی جام جهانی شدیم.آخرین موفقیت من هم که قهرمانی اروپا بود خیلی برایم شیرین است. ۱۲ سال برای این عنوان زحمت کشیدم و می‌توانم بگویم یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های زندگی‌ام بود. به عنوان یک ایرانی به این قهرمانی افتخار می‌کنم، بابتش بسیار خوشحالم و از امام رضا(ع) به‌خاطر این لطف به خودم بی‌نهایت ممنونم.

در پایان این گفت‌وگو چه حرف ناگفته‌ای دارید؟
هرکجای دنیا که باشم همیشه دلم برای امام رضا(ع) و مشهد تنگ می‌شود. امام رضا(ع) و این شهر را هیچ وقت نمی‌شود فراموش کرد و دلتنگشان نبود.

خبرنگار: صدیقه رضوانی‌نیا

برچسب ها :
ارسال دیدگاه