تضمین‌های لازم را از آمریکا درباره اموال آزادشده گرفته‌ایم

سخنگوی وزارت‌خارجه  در پاسخ به خبرنگار قدس:

تضمین‌های لازم را از آمریکا درباره اموال آزادشده گرفته‌ایم

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به مصوبه اخیر کنگره برای مسدودسازی دوباره اموال ایران در بانک‌های قطر، گفت: «ما قبلاً تضمین‌های لازم را از دولت آمریکا گرفته‌ایم و این منابع در دسترس دولت است».


ناصر کنعانی در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس درباره موضع تهران نسبت به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا برای مسدودسازی دائم اموال منتقل شده ایران به قطر، با بیان اینکه متأسفانه برخی نمایندگان آمریکا نشان دادند بیش از آنکه نماینده مردم آمریکا باشند، نماینده لابی صهیونیستی هستند، گفت: «اینکه کنگره چشم بر جنایات اسرائیل ببندد و انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه بگیرد و در اقدامی کینه‌توزانه تلاش کند تعهدات آمریکا نسبت به ایران را نقض کند، غیرقابل پذیرش است».
وی با یادآوری اینکه این لایحه برای آنکه جنبه عمل بگیرد، نیازمند تصویب سنا و امضای رئیس جمهور آمریکاست، خاطرنشان کرد: «دولت آمریکا در چارچوب تعهدات بین‌المللی و توافقات انجام شده با واسطه با ایران در ارتباط با منابع ارزی آزاد شده با مشارکت کشورهای ثالث موظف و متعهد است و باید به تعهداتش عمل کند و به آن‌ها پایبند باشد». 
کنعانی تأکید کرد: «در تعامل با دولت آمریکا بر مبنای اعتماد عمل نمی‌کنیم. دولت آمریکا نشان داده قابل اعتماد نیست. بنابراین این منابع در دسترس دولت ایران بوده، هست و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند متناسب با نیازهای خودش از آن‌ها استفاده کند و خواهد کرد».

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه