شرایط بازگشت هنرمندان را فراهم کردیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

شرایط بازگشت هنرمندان را فراهم کردیم

کریمی نشست خبری محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه روز گذشته برگزار شد. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست در خصوص مسائل مختلف فرهنگی و هنری به خصوص برگزاری جشنواره‌های فجر صحبت کرد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. اسماعیلی در خصوص افزایش ساخت تعداد فیلم‌های نهادهای مختلف در جشنواره فیلم فجر که مورد سؤال چند رسانه بود با یادآوری این نکته که بیش از ۱۰۰ فیلم در جشنواره فیلم فجر نام‌نویسی کردند، گفت: ارزیابی داوران ما نشانگر یک رشد محسوس کیفی در فیلم‌های این دوره و وجود گونه‌های مختلف در فیلم‌هاست. نقطه قوت امسال این است که بنیاد فارابی هیچ کار مستقلی نداشت و همه کارها مشارکتی و با بخش خصوصی بود. ما نیازمند جلب مشارکت نهادهای مختلف برای رونق سینما هستیم و در آینده شاهد یک رویش از عناصر جوان، متعهد و متخصص در سینما خواهیم بود و آن‌ها تحولات مهمی را رقم خواهند زد.
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی در خصوص بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران تأکید کرد: تعجب می‌کنم از اتفاق‌های چند روز اخیر، دولت آقای رئیسی از روز اول همین مشی را داشته است. هیچ‌ هنرمندی نبود در این مدت درخواست داشته باشد و ما شرایط بازگشتش را فراهم نکنیم، شرایط اجرا هم حتی فراهم کردیم. هنرمندی ۴۰ سال خارج از‌ کشور بود و اجازه اجرا نداشت و ما در این دولت به آن اجازه اجرا دادیم. 
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص وضعیت نمایش‌های خانگی تأکید کرد: درباره مجموعه‌های نمایشی باید بگویم دبیرخانه و محل نظارت این کار صدا و سیماست و وزیر باید نمایندگی در شوراهای ساخت و نمایش داشته باشد، به جز این بخش و برنامه‌های تلویزیونی همه بخش‌ها در حوزه صوت و تصویر مدیریتش بر عهده ارشاد است، اکنون هم تنظیم آیین‌نامه اجرایی در حال انجام است تا بخشی از موضوعات حل شود. ما نمایش خانگی را در عین اینکه یک فرصت می‌دانیم اما به شدت نگران نمایش خشونت، ارتباطات خانوادگی و نظایر آن هستیم، امیدوارم همکاران ما و عزیزان در بخش نظارتی این نگرانی مردم را به زودی مرتفع کنند.
وزیر ارشاد در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص مواضع متغیر وزیر ارشاد درباره مسائل مختلف و حاشیه‌هایی که معمولاً پس از صحبت‌های او ایجاد می‌شود، توضیح داد: واقعیت این است که من یک معلم دانشگاه هستم و متعلق به هیچ جناحی نیستم و بلد نیستم جناحی صحبت کنم، سابقه من مشخص است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه