تحریم‌های جدید، جایزه به صهیونیست‌هاست 

پاسخ سخنگوی دولت به قدس درباره تصمیم وزیران اروپایی علیه ایران

تحریم‌های جدید، جایزه به صهیونیست‌هاست 

سخنگوی دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا با تصویب اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و دادن جایزه به اسرائیل برای جنایت، آبروی خودش را برد، تأکید کرد: ملت ایران ذیل شدیدترین تحریم‌ها رکورد تجارت خارجی ۱۵۰میلیارد دلاری را ثبت کرده و این مسیر رشد تداوم خواهد داشت.


سخنگوی دولت در پاسخ به قدس به مصوبه دیروز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر و جدید علیه کشورمان در واکنش به عملیات موشکی «وعده صادق» واکنش نشان داد و با تأکید بر اینکه افکار عمومی و جامعه جهانی رفتار متناقض و پاداش دادن کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی در ازای کودک کشی، جنایت جنگی و نسل‌کشی در غزه را قضاوت می‌کند و می‌بیند، گفت: این حوادث هم ماهیت رژیم صهیونیستی و هم دول اروپایی و آمریکا را برای مردم جهان آشکار می‌کند.
وی با اشاره به اقدام روز گذشته شورای وزیران اتحادیه اورپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تصریح کرد: الحمدلله ملت ایران با وجود تحریم‌های شدید در دو سال اخیر در زمینه تجارت خارجی با ثبت رقم ۱۵۰ میلیارد دلار رکوردزنی کرده که این نشان می‌دهد تحریم‌ها اثری ندارد و با وجود همه دشمنی‌ها و فشارها این مسیر رشد ادامه خواهد داشت.

خودرو، مافیای گسترده دارد
سخنگوی دولت با اشاره به انتشار برخی اخبار نادرست در زمینه واردات خودرو و تأکید بر اینکه فعلاً هیچ آیین‌نامه‌ای به‌جز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد وجود ندارد، تصریح کرد: صنعت خودروسازی چه قطعه‌سازان و چه خودروسازان و چه‌ واردات، مافیای گسترده‌ای دارد، مراقب باشیم جوسازی مافیا حاکم نشود، سود خودرو بعضاً وارد جیب این مافیا می‌شود، باید این مسیر را به‌تدریج هموار کنیم تا سود آن در جیب مصرف‌کننده نهایی برود.

افزایش تعطیلی آخر هفته لایحه دولت است
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلی آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.
وی یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری نگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضائات زمانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌‎های مختلف قرار گیرد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی و تخلف است
بهادری جهرمی در پاسخ به پرسش دیگری درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی در روزهای اخیر هم با تأکید بر اینکه دولت ارز تأمین کالاهای اساسی را با نرخ ثابت ۲۸هزارو500 تومان تأمین می‌کند، گفت: گران‌فروشی به بهانه‌های دیگر تخلف است.
وی افزود: دستگاه‌های نظارتی همچون تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ... مکلف شده‌اند نظارت بر بازار را تقویت و تشدید کنند.

پرداخت ۶۰۰ همت بدهی دولت قبل
بهادری جهرمی درخصوص پرداخت بدهی دولت گذشته توسط دولت سیزدهم هم با یادآوری اینکه پرداخت این بدهی‌ها بسیار زیاد و متنوع بوده گفت: تنها در دو مورد یعنی پرداخت بدهی دولت قبل به تأمین اجتماعی و اوراق فروخته شده، دولت سیزدهم افزون بر ۶۰۰ همت پرداخت کرده است.

دستورالعمل دولت برای صدور مجوز واردات برنج
سخنگوی دولت درباره حمایت دولت از کشاورزان هم تصریح کرد: دولت امسال هم مانند سال گذشته کمک‌های حمایتی را در قالب خرید تضمینی در محصولات اساسی و خرید توافقی مازاد محصول در برخی از فصول سال برای جلوگیری از زیان کشاورز انجام خواهد داد. قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۹، ۲هزارو500 تومان بود که در سال ۱۴۰۳ به ۱۷هزارو500 تومان رسید.
وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته به دلیل افزایش ۳۰۰ هزار تنی در تولید برنج داخلی، مجوز ثبت سفارش برای حمایت از تولید داخل به میزان ۳۰۰ هزار تن کاهش یافت و به چیزی نزدیک به یک میلیون تن رسید.هرگونه افزایش در تولید برنج داخلی برای سال زراعی جاری به همان میزان، مجوز ثبت سفارش واردات را برای حمایت از برنج‌کاران عزیز ایرانی کاهش خواهد داد.

میدان و دیپلماسی در یک راستا
سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور هم  تأکید کرد: همکاری دولت با نهادهای نظامی در وضع خوبی قرار دارد. میدان و دیپلماسی در امتداد یکدیگر هستند و همکاری‌های ما محدود به این حوزه نیست. مثلاً در زمینه ساخت مسکن، ماه گذشته شاهد افتتاح ۱۰ هزار مسکن برای نیروی‌های مسلح بودیم و در زمینه انتقال آب و سایر موضوعات همکاری داریم و در بودجه سال آینده نیز افزایش‌های خوبی در این زمینه داریم. مسئولان نیروهای مسلح هم جلسات مستمری با رئیس‌جمهور دارند. این دولت سعی دارد با تمامی قوا، نهادهای انقلابی، نهادهای نظامی و مسلح به عرصه خدمت‌رسانی به مردم گام بردارد و این مسیر دنبال می‌شود.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه