حمل‌ونقل جاده‌ای در نوروز افزایش نرخ ندارد

مدیرکل راهداری خراسان رضوی خبر داد

حمل‌ونقل جاده‌ای در نوروز افزایش نرخ ندارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۲۰درصد افزایش نرخ در ناوگان حمل‌ونقل عمومی داشته‌ایم که امسال هیچ افزایش نرخی در این ناوگان نخواهیم داشت و این موضوع می‌تواند مشوقی برای استفاده بیشتر مردم از این ناوگان باشد.
ابراهیم نصری در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز ۹۸ بیش از ۸میلیون و ۸۰۰ هزار زائر به مشهد آمدند. در نوروز ۹۹ تعداد مسافران به ۲ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد و در نوروز ۱۴۰۰ به ۵میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید. در این ایام ۸۵درصد مسافران و زائران از طریق خودروهای شخصی به مشهد تردد داشتند.
وی افزود: با این رویکرد که شرایط کرونایی مشهد همانند سال گذشته باشد، ورود حداقل ۸میلیون مسافر به مشهد پیش‌بینی شده است. یعنی تقریباً معادل نوروز۹۸ زائر و مسافر خواهیم داشت که نیاز به افزایش ۴۰درصدی ظرفیت‎سازی نسبت به سال گذشته برای نوروز پیش‌رو داریم.
وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی۹۸، ۱۰۰رام قطار به صورت روزانه به راه‌آهن مشهد رفت‌وآمد داشتند که در نوروز۱۴۰۱ به دلیل مشکلات تحریم و نبود قطعات لازم به ۷۹رام کاهش پیدا کرده است. همچنین در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۲۰۰دستگاه اتوبوس از دسترس خارج شده و حمل‌ونقل جاده‌ای با هزارو۴۵۰ دستگاه اتوبوس انجام خواهد شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه