مسیر تحصیل برای دانش‌آموزان «اوزون تپه» هموار می‌شود

با ساخت مدرسه پس از 30 سال انتظار

مسیر تحصیل برای دانش‌آموزان «اوزون تپه» هموار می‌شود

اردبیل- نوشین سلامت    

 بعد از حدود ۳۰ سال انتظار بالاخره مدرسه‌ای در روستای «اوزون تپه علیا» از توابع شهرستان پارس‌آباد کلنگ‌زنی شد تا مسیر آرزوهای دانش‌آموزان این روستا هموار شود.


محروم بودن از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های تحصیلی و فضای آموزشی کافی در کنار امکانات رفاهی معدود و محدود، روایت تلخی است که شاید این روزها بسیاری از مردم روستاهای دورافتاده استان اردبیل با آن مواجه‌اند.
روستای «اوزون تپه علیا» با جمعیتی بیش از ۹۰ خانوار و بیش از ۵۰ دانش‌آموز ابتدایی، روستایی در حومه شهر اسلام‌آباد از توابع شهرستان پارس‌آباد مغان است که طی دهه‌های قبل بیشتر دانش‌آموزان این روستاها به دلیل نبود فضای آموزشی در مرکز روستا، از تحصیل بازمانده یا در مسیر رفت و آمد به مدارس روستاهای همجوار دچار حادثه شده و تعدادی هم جان باخته‌اند.
حالا پس از بیش از سه دهه انتظار و پیگیری مردم روستای اوزون تپه علیا از نهادهای آموزشی محلی و استانی بالاخره تصمیم نهاد آموزشی و توسعه مدارس استان بر این شد تا یک باب مدرسه سه‌کلاسه در این روستا کلنگ‌زنی و ساخته شود.

پایان انتظار 
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در این باره اظهار کرد: مدرسه سه کلاسه ابتدایی روستای اوزون تپه علیا پس از پی‌جویی‌های مستمر مردم روستا و مسئولان آموزشی شهرستان پارس‌آباد بالاخره کلنگ‌زنی شد تا دانش‌آموزان این روستا برای تحصیل مجبور به رفت و آمد به روستاهای همجوار نباشند.
حسن محمدی ادیب با تأکید بر اینکه اعتبار ساخت این مدرسه از محل اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور است، اضافه کرد: کل اعتبار در نظر گرفته شده برای مدرسه روستای اوزون تپه علیا ۲۰میلیارد ریال است.
به گفته وی این مدرسه در مساحتی افزون بر ۱۸۲ مترمربع ساخته می‌شود که بعد از مکان‌سنجی‌های مستمر و مطالعات لازم، محل مورد نظر تعیین و برای ساخت مدرسه به اداره کل نوسازی استان ابلاغ شده است.

شوق تحصیل
محسن پاکدل؛ یکی از اهالی روستای اوزون تپه علیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیش از این زمینی به مساحت بزرگ‌تر برای ساخت مدرسه و مسجد از سوی اهالی به آموزش و پرورش و نوسازی معرفی شده بود، گفت: موقعیت مکانی مدرسه برای اهالی روستا بسیار اهمیت دارد؛ اما آنچه که هم اکنون برای ما مهم‌تر است، ساخت مدرسه و رفت و آمد نکردن دانش‌آموزان روستا به روستاهای همجوار است.
وی با اشاره به جاده ترانزیتی حومه روستای اوزون تپه علیا یادآور شد: این جاده که در حدفاصل روستای اوزون تپه علیا و اوزون تپه سفلی قرار گرفته است، همیشه یکی از دلایل اصلی رعب و وحشت دانش‌آموزان و نگرانی والدین بود؛ چرا که سلامت فرزندا‌نمان بیش از هر چیز دیگری برای ما اهمیت دارد.
به گفته پاکدل در سال‌های اخیر پیگیری‌های زیادی از بابت استقرار حتی یک باب مدرسه کانکسی در روستای اوزون تپه علیا شده بود که بی‌توجهی به این موضوع در برهه‌ای از زمان سبب باز ماندن تعدادی از دانش‌آموزان روستای مذکور از تحصیل شده بود.

افتتاحیه تا پایان سال 
رئیس آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به ساخت مدرسه در روستای اوزون تپه علیا خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد مشکل مدرسه روستای اوزون تپه علیا برطرف شد که رویکرد ما برای توسعه فضاهای آموزشی در اولویت قرار دادن مناطقی است که مستعد ایجاد این فضاها بوده و دانش‌آموزان زیادی دارد.
کلام‌الله صفری گفت: طبق زمان‌بندی نوسازی مدارس استان، عملیات ساخت مدرسه ابتدایی روستای اوزون تپه علیا تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه