تیم‌های ملی بدون سکاندار مانده‌اند

بی‌توجهی فدراسیون به نزدیکی مسابقات بین‌المللی

تیم‌های ملی بدون سکاندار مانده‌اند

بلاتکلیفی تیم ملی بزرگسالان ایران و تیم امید یک حقیقت عریان را برای اهالی فوتبال برملا می‌کند که باوجود ادعای مدیران فدراسیون مبنی بر شکل گیری یک شیوه درست برای دستیابی به موفقیت در آینده، تنها یک شعار تبلیغاتی است که صرفاً برای آرامش فضای ملتهب جامعه فوتبال پس از ناکامی در رقابت‌های جام جهانی مطرح شده است.


چون اگر مدیران و مسئولان تصمیم‌ساز در فدراسیون فوتبال و دستگاه ورزش به دنبال جبران ناکامی‌های اخیر به ویژه رقابت‌های جام جهانی بودند، در اسرع وقت بدون وقت کشی به سراغ تعیین تکلیف کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و تیم المپیک می‌رفتند تا از مدت زمان باقیمانده تا شروع جام ملت‌های آسیا و بازی‌های انتخابی المپیک به بهترین شکل استفاده شود و دوباره محکوم به پذیرش یک شکست جدید دیگر در این حوزه نباشیم. اما تنها نکته‌ای که در مقطع کنونی برای مدیران فوتبال دارای اهمیت نیست، تعیین تکلیف کادر فنی این دو تیم است.
در وهله کنونی مدیران فدراسیون فوتبال همانند ماه های منتهی به برگزاری رقابت‌های جام جهانی به فکر انتقام گرفتن از یکدیگر و به دنبال راهکاری برای ساکت کردن منتقدان هستند تا به این ترتیب فضای فعالیت را برای ادامه کار خود و تیم همراهشان مهیا سازند، در حالی که کشمکش‌های  بیهوده و جنگ و جدل‌های کلامی هیچ دردی از مشکلات امروز حوزه فوتبال را برطرف نخواهد کرد، بلکه تنش در این حوزه را به شکل تصاعدی افزایش می‌دهد.
سؤال بزرگ افکارعمومی این است؛ آیا با تداوم این روال معیوب و ساختار پر اشکال راهی به سمت و سوی موفقیت خواهیم برد؟ البته نکته تعمق برانگیز اینجاست که مدیران فدراسیون فوتبال بر این عقیده‌اند که نه تنها روش آن‌ها دچار اشکال نیست، بلکه کاملاً درست و بی اشکال است، برای اثبات این موضوع می‌توانید به انتخاب حبیب کاشانی به عنوان سرپرست تیم المپیک توجه ویژه داشته باشید!
در شرایطی که تیم ملی المپیک هنوز سرمربی ندارد و مشخص نیست چه کسی قرار است هدایت این تیم در بازی‌های انتخابی المپیک را برعهده گیرد، مسئولان فدراسیون فوتبال عضو شورای شهر تهران را به عنوان سرپرست این تیم انتخاب می‌کنند تا تیم بدون سرمربی سرپرست‌دار شود! 
درباره تیم ملی بزرگسالان نیز وضعیت فاجعه بارتر از تیم المپیک است. رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی چند شب پیش در شبکه ورزش پس از چالش تند لفظی با مجریان این برنامه ادعا کرد چند نفر از مربیان داخلی و خارجی در فهرست گزینه‌های مربیگری تیم ملی حضور دارند، اما هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری صورت نگرفته و تا مادامی که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری نکند، هیچ یک از این گزینه‌ها را نمی‌توان شانس مطلق سرمربیگری تیم ملی دانست!
از این جمله آقای رئیس می‌توان به این باور دست یافت که مدیریت فدراسیون فوتبال هیچ عجله‌ای برای این کار ندارد، از این رو به نظر می‎رسد نباید توقع خلق معجزه در حوزه فوتبال را داشته باشیم.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه