تثبیت جایگاه مردمی کانون‌های خدمت رضوی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی مطرح کرد

تثبیت جایگاه مردمی کانون‌های خدمت رضوی

کانـــــــــون‌هــــای خادمــــیاری و خدمت رضوی سراسـر کشور اکنون پس از سه سال تلاش و خدمت، جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده‌اند و ثمره آن، افزایش میزان جذب مشارکت‌های مردمی برای اجرای طرح‌های حمایتی و خیرخواهانه آستان قدس رضوی در سراسر کشور بوده است.


به گزارش آستان‌نیوز، مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی صبح دیروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، گزارشی از اهمیت و ظرفیت ویژه این کانون‌های مردمی برای توسعه فرهنگ خدمت و دست‌گیری از محرومان ارائه کرد و گفت: مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی که بیش از سه سال از تأسیس آن می‌گذرد، به لحاظ ساختاری و مأموریتی یک مجموعه فرابخشی است و طی این مدت، اقدام‌های بسیار شاخصی داشته و توانسته در گره‌گشایی از کار محرومان مؤثر باشد.
به گفته محمدحسین استادآقا با تلاش مدیران و همکاری دبیران استانی و شبکه خادمیاری، نظام‌نامه این کانون‌ها نیز تنظیم و ابلاغ شده و علاوه بر آن، ایجاد بستر برگزاری مجامع عمومی استان‌ها هم به تقویت هویت آن‌ها در ادامه فعالیت کمک کرده است.

توجه ویژه تولیت آستان قدس به کانون‌های خدمت رضوی
وی با تأکید بر اینکه تولیت معزز آستان قدس رضوی توجه ویژه‌ای نســـــبت به فعالیـــت‌های مــــرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی دارد، ادامه داد: دیدار با خادمیاران رضوی یکی از برنامه‌های ثابت تولیت معزز در سفرهای استانی است و این توجه ویژه تولیت آستان مقدس رضوی اهمیت، کارآمدی و تأثیرگذاری فعالیت‌های خیرخواهانه خادمیاران رضوی در سطح جامعه را به خوبی اثبات می‌کند.

تثیبت جایگاه مردمی کانون‌های خادمیاری
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: با توجه به تلاش‌ها و حمایت‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته، اکنون مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی علاوه بر رسیدن به جایگاه حقیقی سازمانی و جلب اعتماد مدیران آستان قدس رضوی با عملیاتی کردن مأموریت‌های محوله، جایگاه مردمی خود را هم به خوبی پیدا کرده است، به گونه‌ای که تنها در سال 1401، ارزش ریالی مشارکت‌های مردمی جذب شده توسط این کانون‌ها در سراسر کشور 6هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.

تقویت شبکه خادمیاران با اعتمادسازی و انسجام‌بخشی 
احمد میرزاده، مدیر جدید مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی هم در این مراسم به برنامه‌های مدنظر برای توسعه این خدمت اشاره و تصریح کرد: شبکه خادمیاران رضوی ظرفیت خوبی برای گردآوری دستگاه‌های متولی سایر استان‌ها ذیل پرچم امام رضا(ع) دارد.
میرزاده تأکید کرد: اعتمادسازی، جلب مشارکت‌های مردمی و انسجام‌بخشی برای حفظ و تقویت شبکه عظیم و طویل خادمیاران رضوی ضروری است تا ان‌شاءالله علاوه بر گره‌گشایی از محرومان، بتوانیم سرمایه اجتماعی آستان قدس رضوی را روز به روز افزایش دهیم.
مهدی رضوی‌کیا، مدیر سابق مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی نیز گزارشی از اقدام‌های این مرکز طی سه سال گذشته ارائه کرد و گفت: شبکه خادمیاری آستان قدس رضوی از ظرفیت بی‌بدیل و بی‌نظیری در راستای خدمت‌رسانی به مردم و محرومان کشورمان برخوردار است که هیچ یک از سازمان‌های حمایتی کشور از چنین ظرفیتی برخوردار نیست.
رضوی‌کیا مثالی هم برای این ادعا ارائه کرد و گفت: طی سه سال گذشته با کمک خیران فعال در شبکه‌ خادمیاران رضوی اقدام‌های بزرگی همچون توزیع 8هزار و 888 بسته معیشتی در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در سطح کشور رقم خورد که اتفاقی بی‌نظیر بود و حتماً اجرای چنین طرح‌هایی در این مجموعه خدمت‌رسان ادامه خواهد داشت.
گفتنی است احمد میرزاده، مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، پیش از این مسئولیت‌هایی همچون مدیریت حوزه آموزش حرم مطهر رضوی و معاونت مدیریت خدمه حرم مطهر رضوی را بر عهده داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه