بررسی زمینه‌های همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بصره

بررسی زمینه‌های همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بصره

سید البدر الموسوی، مشاور رئیس دانشگاه بصره ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید از این مجموعه علمی فرهنگی با رئیس و مسئولان دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش آستان‌ یوز، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی‌اکبر رستمی، عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه پرداخت. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه رضوی ضمن خوشامدگویی اظهار کرد: تاکنون ارتباط رسمی با دانشگاه‌های عراق نداشتیم به جز برگزاری همایش ام‌البنین(س) با همکاری جامعه العباسی و حضور رئیس وقت دانشگاه رضوی در عراق و بازدید از دانشگاه وارث و دید و بازدید مسئولان آن دانشگاه از دانشگاه رضوی که پیش از این اتفاق افتاده است.
وی افزود: برای ارتباط بین دانشگاه رضوی با دانشگاه‌های عراق دکتر عباس‌زاده، مدیر گروه ادبیات عرب به عنوان نماینده دانشگاه تعیین شده است بر این اساس می‌توانیم در زمینه‌های مختلف همکاری‌هایی داشته باشیم.
در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روشن‌ضمیر، معاون پژوهش دانشگاه رضوی ضمن بیان اینکه انتشار مجلات و مقالات زمینه مساعدی برای همکاری‌ بین دانشگاه رضوی با دانشگاه‌های عراق است، از وضعیت فعلی دانشگاه در این زمینه به بیان گزارشی پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روشن‌ضمیر افزود: در حال حاضر 10 مجله علمی داریم که چهار مورد علمی تخصصی، چهار مورد علمی پژوهشی و دو مورد علمی ترویجی تهیه و تدوین می‌شود و در زمینه علمی پژوهشی، «آموزه‌های قرآن» باسابقه‌ترین مجله دانشگاه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه