آیین امانت‌دار ی

در گفت‌وگو با رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی تشریح شد

آیین امانت‌دار ی

وقتی تار و پود وجودت با خدمت خالصانه به زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) پیوند خورده باشد، تمام توان و تلاشت را می‌کنی حتی گاهی فراتر از وظیفه کاری‌ات، تا دلدادگان آستان جانان با آرامش‌ خاطر به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف شده و با خاطره‌ای خوش به شهر و دیارشان بازگردند. بی‌شک این جملات، وصف حال دل بسیاری از خادمان آستان قدس رضوی از جمله نیروهای متعهد و امانتدار دفاتر شبانه‌روزی اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مطهر است.



به گزارش آستان‌نیوز، اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده از جمله اداره‌های زیرمجموعه معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی است که به منظور رفاه حال زائران و نگهداری وسایل آن‌ها؛ از کیف و چمدان تا اشیای نقدی و ارزشمند و استفاده بهینه آنان از فضای زیارتی، راه‌اندازی شده است. محمدرضا سبزعلی، رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده این آستان مقدس درباره این اداره و حس و حال خدمت در آن توضیح داده است. 
 
ارائه خدمات شبانه‌روزی در سه بخش 
محمدرضا سبزعلی از سال 1383 افتخار خدمت در بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی همچون اداره امور خدمات عمومی را دارد. در این میان، او یک سال و نیم است به عنوان رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مطهر به زائران و مجاوران خدمت می‌کند. او در این باره اظهار می‌کند: این اداره با حدود 200 نیرو در دفاتر شبانه‌روزی خود در قالب سه بخش «امانات نقدی و اشیای ارزشمند»، «امانات وسایل و صندلی چرخدار» و «اشیای پیدا شده» فعالیت می‌کند.
 
خدمت‌رسانی ۹ دفتر امانات
او می‌گوید: در حال حاضر 9 دفتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند در مبادی ورودی اصلی و برخی از صحن‌های مقدس حرم مطهر رضوی آماده دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک و سایر اشیای ارزشمند محبان شمس‌الشموس(ع) از جمله گوشی تلفن همراه است. بخش امانات وسایل نیز با استفاده از 16 دفتر امانت وسایل در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی از جمله هفت دفتر تحویل صندلی چرخدار امانی آماده خدمات‌رسانی است.
سبزعلی می‌افزاید: ارائه خدمات شارژ گوشی همراه، امانت لوازم خواب از جمله پتو به زائران حرم مطهر با توجه به شرایط و مناسبت‌ها، استقرار جایگاه‌های سیار(موقت) امانات در مراسم‌ خاص و سخنرانی‌ها همچون مراسم سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب و همکاری با معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر در امانت چادر در برخی نقاط از جمله خدمات این دفاتر است.

ارائه همه گونه خدمات امانتی
او همچنین بیان می‌کند: دفتر مرکزی اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی در صحن غدیر نیز با باجه‌های مختلف «وجوه نقد»، «مدارک»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک و چتر» و «ارسال مراسلات» پاسخگوی صاحبان اشیای گمشده در این آستان مقدس است البته باجه «پست یافته» نیز به تازگی به این باجه‌ها افزوده شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه