گره‌گشایی از کار مجاوران امام رئوف

گره‌گشایی از کار مجاوران امام رئوف

در دومین سال همزیستی دشوار مردم با کرونا، بنیاد کرامت رضوی بخشی از خدمات خود را به رفع مشکلات مجاوران حضرت رضا(ع) اختصاص داد تا گره‌ای از زندگی آن‌ها باز کرده باشد. مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با هم‌افزایی خیران و تشکل‌های جهادی، با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حمایت‌محور، خانوارهای کم‌بضاعت ساکن حاشیه شهر و روستاهای حومه مشهد را برای گذر از روزهای سخت یاری رساند. 
در طول سال جاری بسته به شرایط زمانی متفاوت از جمله شدت گرفتن موج‌های کرونایی 7 هزار و 965 بسته کمک‌معیشتی شامل اقلامی مانند برنج، ماکارونی، روغن، چای، شکر، حبوبات و... در مجموع به ارزش بیش از 19 میلیارد و 
912 میلیون ریال به دست خانوارهای نیازمند حاشیه‌نشین شهر مشهد و روستاهای محروم خراسان رضوی رسید.
یکی دیگر از اقدام‌های محوری  طبخ و توزیع غذای گرم بود که همانند سال گذشته ادامه یافت و افزون بر یک میلیون و 380 هزار وعده غذای گرم طبخ و میان گروه‌های هدف توزیع شد.
از جمله دیگر طرح‌های حمایتی این مجموعه، اجرای مرحله جدید طرح «آقا حساب کردند» برای پرداخت بدهی‌های دفتری نیازمندان به فروشگاه‌های محل سکونتشان بود. طی امسال 4میلیارد و 100 میلیون ریال برای اجرای این طرح جمع‌آوری و برای تسویه حساب‌های دفتری خرده بدهکاران خواربارفروشی‌های حاشیه شهر، لبنیاتی‌ها، پرداخت معوقات قبوض بدهکاران، تسویه حساب بیماران بستری در بیمارستان‌ها و پرداخت اجاره‌های عقب مانده مستأجران نیازمند صرف شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه