پرداخت یارانه نقدی ادامه می‌یابد

سخنگوی دولت خبر داد

پرداخت یارانه نقدی ادامه می‌یابد

علی بهادری جهرمی در پاسخ به قدس تأکید کرد هیچ برنامه‌ای در دولت برای تغییر قیمت بنزین تا پایان سال وجود ندارد و همه شایعات در این زمینه تکذیب می‌شود.


سخنگوی دولت در نشست خبری دیروز خود در واکنش به اظهارات ضدونقیض برخی مسئولان در روزهای اخیر که به شایعات و نگرانی‌ها در مورد افزایش قیمت بنزین یا نحوه عرضه آن منجر شده با تأکید بر صحت نداشتن این موضوع، گفت: مردم، دولت را شناخته‌اند و می‌دانند هر برنامه‌ای داشته باشند مردم را پیش از اجرا در جریان خواهند گذاشت. وی با تأکید بر اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، خاطرنشان کرد: تنها در کیش و قشم طرح آزمایشی سوخت اجرا می‌شد که در آن طرح هم هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته است.‌ وی در  مورد جمع‌آوری کارت سوخت برخی جایگاه‌ها اظهار کرد: جریان‌های سوءاستفاده کننده در مقابل این اتفاق دست به شایعه‌سازی زده‌اند و قطعاً هیچ برنامه‌ای در دولت برای افزایش قیمت سوخت تا پایان سال وجود ندارد.

گشت ارشاد ناظر بر برخورد با تخلفات مدیران
جهرمی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد عملکرد گشت ارشاد مدیران و احتمال تغییرات دیگر در دولت هم، جابه‌جایی در دولت را موضوعی متفاوت از گشت ارشاد خواند و با تأکید بر خلط نشدن این دو، گفت: گشت ارشاد ناظر بر برخورد با تخلفات مدیران در دستگاه‌های اجرایی و از شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور بود و شامل بازرسی از عملکرد مدیران اجرایی در سطوح مختلف که تاکنون چندین بازرسی نیز انجام‌شده و به‌طور خاص در دو وزارتخانه نیز گزارش آن به رئیس‌جمهور تقدیم شده و پرونده‌هایی نیز تشکیل‌شده است.

دستور رئیسی برای پیگیری 
اعتراض بازنشستگان

جهرمی درباره اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی به میزان افزایش حقوقشان هم با اشاره به اینکه حداقل حقوق 57 درصد و بقیه گروه‌ها به‌صورت پلکانی تا 10 درصد برای حقوق‌های بالا بوده است، گفت: این مصوبه متناسب با افزایش قانونی حقوق بازنشستگان بوده و به نحوی تنظیم شد تا اقشار ضعیف‌تر کمتر از تورم متحمل فشار شوند. وی افزود: رئیس‌جمهور اهل شنیدن حرف حق است و به مسائل مطرح‌شده توجه جدی دارد، اما مسیرها و اقدامات دیگر بعید است به نتیجه برسد.

یک میلیون نفر مشمول مالیات‌ 
سخنگوی دولت درباره اعتراضات برخی اصناف نسبت به مقررات جدید مالیاتی اضافه کرد: مبنای ما همکاری با اصناف و اعتماد به خود اظهاری آن‌هاست و من از جانب رئیس‌جمهور این را به سازمان امور مالیاتی و مؤدیان اعلام می‌کنم. تا به امروز حدود یک‌میلیون نفر مشمول مالیات بوده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی مالیاتشان زیر ۵ میلیون و حدود ۳۰ هزار واحد نیز بین
 ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در سال بوده است.

اینکه خاموشی نداریم یعنی این دولت کار کرده
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما درباره رکوردزنی مصرف برق بابیان اینکه تکالیفی در ادوار قبل متوجه دولت‌ها در حوزه صنعت برق بوده که به آن عمل نشده، گفت: دولت سیزدهم پس از استقرار به‌سرعت موضوع صنعت برق و افزایش ظرفیت نیروگاهی را در دستور کار قرار داده است در غیر این صورت می‌بایست شاهد خاموشی‌های سال‌های گذشته می‌بودیم.

بایدن نامه نداده اما پیام چرا!
وی درباره اینکه آیا ارسال نامه بایدن به رئیس‌جمهور صحت دارد؟ گفت: نامه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا به رئیس‌جمهور کشورمان ارسال نشده است. اما پیام از سوی آمریکا و مسئولان آن‌ها وجود داشته و تأکید رئیس‌جمهور این بوده آنچه اهمیت دارد ارسال پیغام نیست، بلکه الزام عملی برای رسیدن به اهداف وجود دارد.

یارانه نقدی فعلاً ادامه دارد
بهادری جهرمی درباره کالابرگ الکترونیک هم تصریح کرد تا زمانی که زیرساخت‌های آن فراهم نشود یارانه کمک معیشتی به شکل فعلی به مردم پرداخت خواهد شد. وی گرانی کالاهای خارج از چهار قلم کالای اساسی اصلاح قیمت شده را هم ناشی از تورم عادی و سالانه دانست.

​​​​​​​خبرنگار: قدس-آرش خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه