تعداد داورهای لیگ برتر را کاهش می‌دهیم

عضو کمیته داوران فدراسیون در گفت‌و‌گو با قدس:

تعداد داورهای لیگ برتر را کاهش می‌دهیم

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال مدعی شد VAR حالا حالاها به لیگ برتر نخواهد آمد.


وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان افزود: فیفا ما را مجبور می‌کند که از این فناوری استفاده کنیم و حتی داوران ما را به دلیل کار نکردن با این تکنولوژی از لیست‌های داوری بین‌المللی حذف می‌کند اما خودش هیچ کمکی برای رفع تحریم فوتبال ما نمی کند. این در حالی است که داوران ایران با تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها کار با این سیستم را آموخته‌اند و می‌توانند به راحتی در میادین بین‌المللی چون گذشته بدرخشند. 
خسروی در پاسخ به این پرسش که آیا با ورود VAR تمام مشکلات داوری لیگ برتر حل می‌شود، افزود: اصلاً و ابداً. من مطمئنم همین مربیان که دائم شاکی هستند حتی با ورود این فناوری دقیق هم داور VAR را مقابل شکست خودشان متهم به جانبداری از تیم حریف می‌کنند و هزار بهانه جور می‌کنند تا از ناکارآمدی خودشان شانه خالی کنند. اتفاقاً من بازی مربیانی که بیشترین اعتراضات به داوری در لیگ گذشته داشتند را با دقت بیشتری دنبال کردم و دیدم تیم‌های آن‌ها از دادن چند تا پاس رو به جلو هم عاجزند و آن وقت ضعف مربیگری خود را به گردن داوری‌ها می‌اندازند.
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: البته منکر اشتباهات واضح داوری در چند بازی نیستم و خودم هم معتقدم باید کیفیت داوری‌ها را با آموزش مداوم و راهکارهای جدید بالاتر ببریم که در این بین تصمیم داریم تعداد داورهای لیگ برتر را به شدت کاهش دهیم تا تعداد قضاوت هر داور افزایش یابد. وی در توضیح این طرح گفت: الان به دلیل تعداد بالای داوران از استان های مختلف معمولاً هر داور در طول فصل دو یا سه قضاوت بیشتر نمی تواند انجام دهد که همین موضع باعث می‌شود تمرکز و تجربه لازم برای بازی های پرچالش را نداشته باشند. به همین دلیل می‌خواهیم به داوران برگزیده در لیگ برتر تعداد بازی بیشتری را بسپاریم که در طول فصل تمرکز و تبحر بیشتری داشته باشند.
وی در خصوص دستمزد داوران هم گفت: افزایش خوبی در این سال‌ها برای داوری‌ها در بخش دستمزدها به وجود آمد به طوری که داوران وسط 5 میلیون تومان و کمک داوران افزون بر 3 میلیون برای هر بازی دریافت کردند. طبیعتاً با بالا رفتن تعداد قضاوت هر داور در طرحی که اشاره کردم پول بیشتری هم به داوران می‌رسد و آن‌ها بیشتر تشویق می‌شوند تا با تمرکز و دقت بتوانند صاحب داوری بازی های بیشتری شوند و البته از شایعات دورتر شوند.
 علی خسروی در مورد استوری‌های عجیب و غریبی که چند وقت پیش منتشر کرد، گفت: متأسفانه توهین‌های زشت و ناجوانمردانه‌ای به دلیل سمت من در فدراسیون به خانواده و اطرافیانم شد که همه آن توهین‌ها را به خودشان برگرداندم و پای همه عواقبش هم هستم. من سال‌ها در این فوتبال با شرافت داوری کردم و کارنامه‌ام مشخص است و اگر اظهار نظری هم می‌کنم آنچه هست که می‌بینم و تشخیص می‌دهم و دلیلی ندارد که مورد هجمه ای این‌چنینی قرار بگیرم.

خبرنگار: جواد رستم زاده 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه