۲ طرح تأمین انرژی خراسان جنوبی در دستور کار دولت

۲ طرح تأمین انرژی خراسان جنوبی در دستور کار دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: خط انتقال فراورده‌های نفتی از رفسنجان و خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان از طرح‌های زیرساختی مهم است که در حوزه تأمین انرژی پایدار برای استان در دستور کار دولت است.


به گزارش ایرنا، علیرضا عباس‌زاده افزود: حمل فراورده‌های نفتی با نفتکش‌های جاده‌پیما مخاطراتی به همراه دارد و در یک سال گذشته و با مصوبه سفر نخست رئیس جمهور تلاش شده با اجرای خط انتقال فراورده‌های نفتی به خراسان جنوبی از مبدأ رفسنجان، ضمن کاهش هزینه‌های حمل، زمینه صادرات فراورده به کشورهای همجوار نیز تسهیل شود.
وی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فراورده‌های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه، مشهد بین شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و بانک ملت با عنوان خط لوله تابش (تأمین انرژی بازار شرق) امضا شد و همچنین مصوبه شورای اقتصاد را نیز گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به شهرستان نهبندان علاوه بر تغذیه از شمال استان، از جنوب هم تغذیه شویم و اجرای این خط از نظر پدافندی و در شرایط بحرانی هم برای استان مهم است.
وی ادامه داد: در راستای مدیریت مصرف سوخت دو کمیته نظارت در استان تشکیل شده که هر جا استفاده غیرمجاز توسط اصناف و واحدهای تولیدی و یا حتی اداره‌ها شود، برخورد لازم صورت بگیرد.
سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی بیان کرد: ماندگاری سرما و دمای زیر صفر تا ۱۰ بهمن ماه در استان پیش‌بینی شده بنابراین حفظ شرایط پایدار شبکه گاز ضروری است. با توجه به شرایط موجود، از فرمانداران خواسته‌ایم هر لحظه باید آمادگی کامل برای قطع گاز را داشته باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه