آمار کشف تخلفات در صنایع غذایی خراسان رضوی بالاست

آمار کشف تخلفات در صنایع غذایی خراسان رضوی بالاست

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار بالای بازدیدها از صنعت غذایی، آمار کشف تخلفات در این صنعت بالا بوده است.


سید محمد سجادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 257 بازرسی از واحدهای تولیدی استان صورت گرفته و با توجه به اینکه صنعت غالب استان، صنعت غذایی است، حدود هزار و 800 مورد از این بازرسی‌ها یعنی حدود ۴۵درصد این بازدیدها از صنایع غذایی و بقیه آن از صنایع مکانیک، فلزشناسی، ساختمانی و... بوده است.
وی افزود: با توجه به آمار بالای بازدیدها از صنعت غذایی، آمار کشف تخلفات در این صنعت هم بالا بوده است. 
با وجود بازرسی‌های زیاد، می‌توان گفت در این حوزه جزو استان‌های سرآمد کشور هستیم. تخلفات در این حوزه بیشتر شامل تولید کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد و جعل علامت استاندارد است.
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی درباره بازرسی‌ها از واحدهای تولیدکننده اتصالات گازی تصریح کرد: در استان، تنها یک واحد تولیدی اتصالات گاز دارای پروانه استاندارد وجود دارد. در سال جاری 2 هزار و 271 بازرسی از مراکز عرضه محصولات مربوط به صنعت مکانیک و فلزشناسی انجام شده که بخشی از آن شامل لوله‌ها و اتصالات گازرسانی است.
سید محمد سجادی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۶۱پروانه استاندارد در استان صادر 
شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه