از نقش‌آفرینی در جامعه غافل نشوید

رئیس‌جمهور در جمع نخبگان و مدال‌آوران المپیادی دهه‌هشتادی:

از نقش‌آفرینی در جامعه غافل نشوید

رئیس جمهور خطاب به نخبگان گفت: شما عزیزانی که موفق به کسب رتبه علمی شده‌اید، نباید در این جایگاه متوقف شوید، بلکه باید به مردم خدمت کرده و از آن‌ها گره‌گشایی کنید.


​​​​​​​به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و جشن احیای باشگاه دانش‌پژوهان جوان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توجه به علم‌افزایی، معرفت‌افزایی و ارتقای علم را همواره مورد تأکید قرار داده است، افزود: شرایط امروز ما از ارتقای علم و رتبه علمی موجود در کشور حکایت دارد که این نشان‌دهنده آن است که انقلاب به علم، عالم، معرفت‌افزایی، علم‌آموزی و به‌کارگیری این علم و دانش توجه دارد.
وی ادامه داد: توجه به علم، عالم و دانشمندان در این کشور به عنوان یک محور و موضوع قابل توجه است. ظرفیت هم بسیار بالاست.

مدال‌آوران المپیادی نباید به کسب جایگاه علمی اکتفا کنند
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه جوانان و نوجوانان کشور می‌توانند در عرصه‌های داخلی و خارجی افتخارآفرین شوند، گفت: امکان حضور در عرصه‌های مختلف علمی و کسب افتخار وجود دارد تا پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نواخته شود.
دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه افتخارات جوانان این کشور باید همواره مورد تکریم و تجلیل قرار گیرد، یادآور شد: باید این افتخار هم حفظ و هم ارتقا داده شود و صاحبان مقام علمی به این درجه و یا کسب مدال طلا و نقره اکتفا نکنند، بلکه باید حتماً مسیر رشد و تعالی را برای خود و جامعه ادامه دهند تا کشور از موهبات این علم و دانش برخوردار شود.
وی با بیان اینکه باید جامعه از دانش جوانان برخوردار و بهره‌مند شود، عنوان کرد: نه اینکه به یک شغل و درآمدی در شرکت‌های دولتی و غیردولتی اکتفا کنید و از نقش‌آفرینی در جامعه غافل شوید. به عبارتی در این باره عملکرد ما بسیار مهم است.
رئیس جمهور توجه به حل مسئله و کمک به جامعه و مردم را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ممکن است مدتی انسان دارای مشکلاتی شود و به دنبال حل مسئله خود برود، اما باید افرادی مؤثر و تأثیرگذار در جامعه باشیم تا مسائل کشور را حل کنیم.
 
هدیه ویژه نخبگان به رئیس جمهور
به گزارش ایرنا، در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و جشن احیای باشگاه دانش‌پژوهان به عنوان خانه نخبگان جوان کشور که وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشتند، در حضور رئیس جمهور از ۲۸ نفر از مدال‌آوران رتبه‌های اول تا سوم المپیادهای علمی بین‌المللی در رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک، رایانه، نجوم و اخترفیزیک تجلیل شد.
همچنین مدال‌آوران المپیادهای جهانی هدیه ویژه‌ای (تابلویی با عنوان ایران قوی) به رئیس‌جمهور اهدا کردند، در این تابلو نام نخبگان با عنوان ایران قوی نقش بسته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه