بازدید استادان دانشگاه پاکستانی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی

در راستای تعامل و همکاری دانشگاهی انجام شد

بازدید استادان دانشگاه پاکستانی از دانشگاه علوم اسلامی رضوی

جمعی متشکل از 25 استاد و دانشجوی دکترای دانشگاه مصباح الدجی کشور پاکستان از دانشگاه علوم اسلامی رضوی بازدید کردند.


به گزارش آستان نیوز، این گروه که با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرمشهد حضور یافته‌اند، ضمن بازدید از دانشگاه علوم اسلامی رضوی از نزدیک با بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف این دانشگاه آشنا شدند.
این گروه در ابتدای این بازدید پس از آشنایی با امکانات و ظرفیت‌های این دانشگاه از کتابخانه تخصصی دیدن کرده و با کتاب‌های موجود در این کتابخانه با موضوعات مختلف قرآنی، تفسیری، فلسفه، تاریخ، ادیان، روان‌شناسی، منطق، علم اخلاق و... آشنا شدند.
 جانشین رئیس دانشگاه مصباح الدجی؛ پروفسورغلام صابرعلی در حاشیه این بازدید عنوان کرد: ایران کشوری بسیار بزرگ است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دوراندیشی و مدیریت صحیح دارای مراکز علمی و پژوهشی بسیار زیادی است که  جای قدردانی و تشکر دارد.
وی ضمن اشاره به کتاب‌های موجود در کتابخانه دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: در این کتابخانه آثار بسیار فراوانی با موضوعات ادیان و مذاهب و قرآن موجود است و خوشحال می شویم که استادان و دانشجویان پاکستانی بتوانند از این آثار استفاده کنند.
پروفسورصابرعلی یکی از ویژگی‌های مهم این کتابخانه را پرداختن به موضوعات سایر ادیان و مذاهب دانست و گفت: دانشجویان، محققان و پژوهشگران در رشته‌های مختلف فلسفه و عرفان، تاریخ، علوم قرآنی، تفسیر و... می توانند از آثار این کتابخانه بهره‌مند شوند.
جانشین رئیس دانشگاه مصباح الدجی تصریح کرد: آثاری با موضوعات ادیان و مذاهب 
نشان دهنده مشترکات دینی بین مسلمانان و سایر ادیان است که این موضوع موجب وحدت هر چه بیشتر بین ادیان و مذاهب خواهد شد.
وی ضمن قدردانی و تشکر از فرصت فراهم شده برای این بازدید از سوی مسئولان آستان قدس رضوی بر تعامل و همکاری‌های هر چه بیشتر بین دو دانشگاه مصباح‌الدجی و علوم اسلامی رضوی در حوزه انتشار آثار و پژوهش‌ها تأکید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه