تمجید از آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی

تمجید از آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی


 دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی ازغرفه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سالن ناشران خارجی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید و آثار این بنیاد را تمجید کرد.
این نویسنده و شاعر برجسته کشور در حاشیه بازدید از غرفه آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، ضمن تمجید از آثار این مجموعه، خاطرنشان کرد: همه ما نویسندگان و اهل قلم باید در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی اهتمام داشته باشیم.
وی ابراز کرد: خوشبختانه بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به تولید این آثار توجه ویژه‌ای داشته و دارد و آثار ارزنده‌ای را تولید کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است‌.
شفیعی کدکنی افزود: بنده با آثار استاد واعظ زاده خراسانی که تولیدات ارزشمندی همچون «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغته» را از خود به یادگار گذاشته، آشنایی دارم و این اثر فاخر را مطالعه کرده‌ام که در نوع خود بی‌نظیر است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال مطالعه تفسیر قاضی نورالله شوشتری، یکی از آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی هستم که به تحقیق، تصحیح، اشراف، نظارت و مقدمه دکتر مهدوی‌راد، دکتر نجارزادگان و همکاران ایشان به زیور طبع آراسته شده است. شایان ذکر است، مجموعه پنج جلدی تفسیر «کشف القناع» اثر شهید قاضی نورالله شوشتری مشتمل بر حواشی ارزشمند قاضی نورالله شوشتری بر تفسیر بیضاوی در تفسیر سوره‌های حمد تا مائده است که در سال 98 از سوی دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم رونمایی شد.
گفتنی است «المعجم فی فقه لغه القرآن و سرّ بلاغته» دایره‌المعارفی ۳۳جلدی درباره‌ لغات قرآن کریم و حاصل تلاش چندین ساله‌ مرحوم آیت‌الله واعظ‌ زاده خراسانی و جمعی از همکاران ایشان است که به زبان عربی نگاشته شده است. در واقع این کتاب فراتر از یک کتاب لغت و به‌نوعی مجموعه‌ای از معارف قرآنی است.
 به همین سبب عنوان «الموسوعه القرآنیّه الکبرى» به پیشنهاد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان آن افزوده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها