بارگاه منور رضوی سوگوار عزای شهادت امام صادق(ع)

بارگاه منور رضوی سوگوار عزای شهادت امام صادق(ع)

حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت ششمین پیشوای شیعیان حضرت امام جعفر صادق (ع) شد.


به گزارش آستان نیوز، در سالروز شهادت مظلومانه ششمین کوکب هدایت حضرت امام جعفر صادق(ع) حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که برای عرض تسلیت این مصیبت به محضر ولی نعمتشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده بودند و در سوگ شهادت این امام همام عزاداری کردند.
آیین عزای شهادت امام صادق(ع) تا شامگاه سه‌شنبه در حرم مطهر رضوی ادامه داشت. 
مراسم سوگواری شب شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز، دوشنبه‌شب ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت پرفیض امین الله با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع)؛ علی ملائکه آغاز شد و با شعرخوانی شاعر آیینی سید روح الله مؤید ادامه پیدا کرد.
آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در دوران امامت خود احکام دین مبین اسلام را برای مردم تبیین کرد. 
وی تصریح کرد: این امام همام با به راه انداختن نهضت علمی، شاگردان بسیاری را تربیت کردند که هر کدام از آن‌ها دانشمندانی برای تبلیغ دین بودند.آیت الله عاملی افزود: هیبت علمی امام صادق(ع) باعث شد دشمن در برابر ایشان بایستد و در نهایت ایشان را مظلومانه به شهادت برساند. 
وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) الگوهای جاودانه هستند، اظهار کرد: کسی که آن بزرگواران را الگو قرار می دهد، باید در همه شئون زندگی اش بر اساس سبک و سیره اهل بیت (ع) رفتار کند. خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: تنها کسی می‌تواند در همه شئون زندگی از جمله زمینه های دینی، اخلاقی، سیاسی و ... الگوی ما باشد که خودش معصوم و عاری از هرگونه خطا و اشتباهی باشد، چنین فردی میزان اعمال است و ما می توانیم همه اعمال خود را بر اساس اعمال او بسنجیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها