هر نمایشگاه کتاب، یک پایگاه علمی برای آستان قدس رضوی

هر نمایشگاه کتاب، یک پایگاه علمی برای آستان قدس رضوی


​​​​​​​امسال نیز با شعار «هر نمایشگاه کتاب یک پایگاه علمی برای آستان قدس رضوی» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 1402 در سه غرفه بین‌المللی، کودک و نوجوان و بخش عربی شرکت کردیم. غروب شنبه 23اردیبهشت خبر حضور رهبر معظم انقلاب شادی و مسرت را در همکاران، جایگزین خستگی کرد. دوستان به‌سرعت برخی از آثار بخش عربی و کودک و نوجوان را به غرفه عمومی آوردند. غرفه هم چشم نمی‌بست تا بیارامد.
 صبح روز یکشنبه 24 اردیبهشت هنوز ساعت 8.5 نشده بود که دوربین‌ها جلو در ورودی88 شتافتند. حضرت آقا از خودرو پیاده شدند، گویی آفتاب دوباره طلوع می‌کند. نور صبحدم در نمایشگاه درآمد. رهبر محبوب با تبسم و نگاه مهربان به همه حاضران، بازدید از کتاب را آغاز کرد. کتاب که خود یار مهربان است مأنوس دیرین خود را یافته بود. گویی کتاب‌ها سر بر می‌داشتند و به یار خود سلام می‌دادند. حضرت آقا از سمت راست شروع کردند و غرفه آستان قدس رضوی نخستین غرفه از سمت چپ بود، دانستیم باید چند ساعتی به انتظار دیدار خوش باشیم.
دقایقی از ساعت 11 گذشته بود که حضرت آقا در آستانه غرفه آستان قدس رضوی ایستادند، بدون آنکه نشانی از خستگی بازدید 2.5 ساعته بر چهره نورانی ایشان باشد. جناب دکتر اسماعیلی وزیر محترم ارشاد،  مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی  را خدمت ایشان معرفی کردند.  مدیرعامل با عرض سلام و خیر مقدم، توضیح کوتاه دادند که تمام مؤسسه‌های فعال در حوزه کتاب در آستان قدس رضوی به صورت منسجم و یکپارچه در نمایشگاه حضور دارند.
 فرمودند مؤسسه‌ها نام برده شود. «سازمان کتابخانه و اسناد، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، مؤسسه آفرینش‌های هنری، به‌نشر، مؤسسه جوانان». تبسم و تکان دادن سر، نشان خرسندی معظم‌له از یکپارچگی بود. برخی از آثار، خدمتشان معرفی شد. جدیدترین آثار بنیاد، کتاب تاریخ تحلیلی جریان‌های اخلاق‌پژوهی در جهان اسلام از سده آغاز تا سده ششم و نیز آخرین جلد المعجم خدمت حضرت آقا نشان داده شد. 
یادی از مرحوم استاد واعظ زاده خراسانی کردند و پرسیدند به کدام حرف رسیده‌اید؟ 
جلد 47 خدمتشان تقدیم شد و فرمودند به ضاد رسیده‌اید. پرسیدند نظارت کار و هدایتش با کیست؟ عرض شد جناب استاد مؤمن‌زاده هدایت را بر عهده دارند و آیت‌الله العظمی سبحانی هم نظارت نهایی می‌فرمایند. خدمتشان عرض شد به خواست خدا تا 1406 مجموعه المعجم به پایان می‌رسد. درباره استقبال کشورهای عربی از المعجم نیز گزارش شد. اغلب کتاب‌ها را مشاهده فرمودند.مجموعه فهرست نسخ خطی و چاپ سنگی اهدایی رهبری از سازمان کتابخانه و اسناد، مجموعه اطلس سادات ایران، طبقات اعلام شیعه، دانشنامه کربلا، آموزه‌های اخلاقی و عرفانی صحیفه سجادیه، روش فهم روان‌شناختی متون دینی، دایرةالمعارف آستان قدس، پروتکل‌های دانشوران صهیون و دیگر آثار مؤسسه‌ها به رؤیت ایشان رسید.
وقتی حضرت آقا به بخش آثار به‌نشر رسیدند، جناب مهندس سعیدی مدیرعامل محترم به‌نشر گزارش از کتاب‌های به‌نشر را بر عهده گرفتند. کتاب چشمه‌های بهشت توسط مهندس سعیدی به معظم‌له معرفی شد. این کتاب برگزیده عیون اخبارالرضا(ع) به زبان ساده است.
مجموعه کتاب‌های چهل قصه چهل حدیث، مجموعه قصه‌های مثل ماه و قصه‌های خانم کلر ژوبرت توسط آقای کاظم طلایی، طراح و گرافیست به‌نشر به رهبر معظم انقلاب توضیح داده شد. همچنین مجموعه سه‌جلدی دشت مرموز توسط آقای محمد میرکیانی، نویسنده اثر معرفی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها