آثار تولیدی زنده‌یاد معراجی‌فر گره‌گشای مشکلات محرومان بود

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در مراسم گرامیداشت خبرنگار فقید رسانه ملی:

آثار تولیدی زنده‌یاد معراجی‌فر گره‌گشای مشکلات محرومان بود

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی روایت متفاوت از سوژه‌ها‌ را یکی از نقاط قوت تولیدات رسانه‌ای مرحوم معراجی فر بیان کرد و گفت: گزارش‌های تولیدی این هنرمند فقید، بسیار بابرکت، ارزشمند و گره‌گشای مشکلات محرومان بود.


به گزارش آستان نیوز، محسن هوشمند ظهر دوشنبه 25 اردیبهشت ماه در مراسم گرامیداشت مرحوم احسان معراجی فر؛ خبرنگار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که با حضور خانواده مرحوم در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه زنده‌یاد معراجی فر در تولید آثار رسانه‌ای، خودش به تنهایی نقش یک نویسنده، کارگردان و مجری را ایفا می‌کرد، گفت: این هنرمند فقید به عنوان خادمیار رسانه‌ای امام رضا(ع) در دوران خدمت و همکاری با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، چهار اثر ماندگار امام رضایی تولید و از رسانه ملی منتشر کرد.
وی ادامه داد: روایت متفاوت از سوژه‌ یکی از نقاط قوت تولیدات رسانه‌ای مرحوم معراجی‌فر بود که آثار این هنرمند فقید را نسبت به سایر آثار هنری متفاوت می‌کرد و گواه این ادعا، اعطای جایزه ویژه نخستین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به اثر ایشان است.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی اضافه کرد: تولید گزارش خبری از خانواده مشهدی دارای پنج فرزند معلول یکی از آثار اخیر و ارزشمند مرحوم معراجی فر است که پس از پخش آن در شبکه‌های سیما، اغلب مشکلات این خانواده توسط خیران و مسئولان مرتفع شد.
هوشمند ادامه داد: این هنرمند ارزشمند خدمتگزار به دستگاه امامت و ولایت چهره‌ای با اخلاق، سختکوش و ارداتمند به امام مهربانی‌ها بود و بدون شک آثار امام رضایی مرحوم معراجی فر همچون ُدرّی گرانبها و ارزشمند با عنایت و رضایت امام رئوف دستگیر آخرتش خواهد بود.

 دغدغه مرحوم معراجی فر، معرفی دستاوردهای حرم مطهر رضوی بود
همسر مرحوم معراجی فر نیز در این مراسم از علاقه شدید همسرش نسبت به حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) سخن گفت و بیان کرد: احسان معتقد بود در آستان قدس رضوی و حرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان قطب معنوی ایران، اقدامات فاخر و بزرگی در حال رقم خوردن است که مردم باید از جزئیات این فعالیت‌ها و دستاوردها مطلع شوند.
وی ادامه داد: مرحوم معراجی فر با برخورداری از روحیه جهادی نسبت به معرفی و اطلاع‌رسانی اقدامات آستان قدس و حرم مطهر رضوی در حوزه خدمت رسانی به محرومان دغدغه‌مند بود که خوشبختانه با حمایت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس مواجه شد و جهاد تبیین را با تولید گزارش‌های امام رضایی آغاز کرد.
وی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت مرحوم معراجی فر در تولید گزارش‌های خبری و امام رضایی، روحیه جهادی توأم با عشق به امام رضا(ع) و پشتکار قوی بود و صرفاً به دنبال ادای دین خود نسبت به نظام، انقلاب و اسلام بود.
احسان معراجی فر خبرنگار، کارگردان، شاعر و تهیه کننده صدا و سیما بود که ششم اردیبهشت ماه بر اثر سکته مغزی درگذشت.
وی علاوه بر تهیه و تولید حدود ۲۰ هزار دقیقه انواع برنامه و کسب جوایز پرشمار در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی، سابقه مدیریت در بخش‌های مختلف صداوسیما را در کارنامه داشت.
معاون سیمای یکی از شبکه‌های صداوسیما، مسئول خبرنگاران استان‌های شبکه خبر و مدیریت تولید و تأمین فضای مجازی استان‌ها بخشی از سوابق مدیریتی او است.
تألیف دو کتاب و چند پژوهش و مقاله از دیگر سوابق علمی احسان معراجی فر است. او دانش‌آموخته رشته کارگردانی سیما و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی بود.
مرحوم احسان معراجی‌فر خبرنگار صدا و سیما در دومین جشنواره ملی جهادگران به عنوان خبرنگار برتر کشور با انتخاب هیئت داوران معرفی شده بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها