پاتوق گرم «بی‌نهایت شو» با حضور دهه هشتادی‌ها

پاتوق گرم «بی‌نهایت شو» با حضور دهه هشتادی‌ها

امروز هم مثل سایر روزهای نمایشگاه کتاب، پاتوق دهه هشتادی‌ها حسابی شلوغ است و مثل آهنربا هر نوجوانی که وارد سالن انتشارات کودک و نوجوان شده را جذب کرده است.


اینجا در غرفه دهه هشتادی‌های مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، ورود برای همه آزاد است، همه‌ نوجوان‌‌ها و جوان‌های دغدغه‌مند و پرسشگر. این را می‌شود به‌راحتی از میزبانی گرم و پرمهر خادمان فرهنگی پاتوق متوجه شد و البته از شکل و شمایل بسیار متفاوت و متنوع میهمانان که طیفی از بچه‌هایی با پوشش و ظاهر مذهبی گرفته تا دختران بی‌حجاب و کم‌حجاب را دربرمی‌گیرد. مثل آنچه امروز شاهدش هستیم و یک ازدحام پرشور و حال و رنگارنگ و متنوع از جمعیت دهه هشتادی‌ها را شکل داده است. اصلاً اینجا ظاهر مهم نیست، نه ظاهر آدم‌ها شرط ورود است و نه افکار و عقایدشان، اینجا در این محفل کوچک و صمیمی انتشارات امام رضا(ع)، درست مثل حرمش، ورود برای همه آزاد است، با هر طیف و تیپ و عقیده و منش و روشی.
مصطفی باقرزاده، مشاور مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس هم روی این مسئله تأکید دارد و می‌گوید: پاتوق دهه هشتادی‌ها با چند هدف تشکیل شده که مهم‌ترین آن، آموزش مهارت تفکر، اندیشه‌ورزی، دغدغه‌مندی و پرسش‌گری است. در مرحله بعد این پاتوق جایی است برای دورهمی بچه‌ها، شکل‌گیری گروه‌های دوستانه و ایجاد حال خوب.
به گفته باقرزاده، بچه‌هایی که پایشان به این پاتوق باز می‌شود و در برنامه و دورهمی‌های دوستانه آن شرکت می‌کنند، به حال خود رها نمی‌شوند؛ اول اینکه در پایان هر گعده و برنامه‌ای که در غرفه اجرا می‌شود، جوایزی مانند سفر زیارتی مشهد دریافت می‌کنند. دوم، ارتباط با آن‌ها از طریق دعوت به برنامه‌ها و اردوهای تفریحی، آموزشی، فرهنگی در طول سال ادامه می‌یابد.
آن‌طور که مشاور مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس می‌گوید: دوره‌های آموزشی «بی‌نهایت شو» یکی از این دوره‌های آموزشی است که بر اساس الگوی «کار در بازی» طراحی شده است.
باقرزاده یادآور می‌شود: مهم‌ترین چالش‌هایی که اکنون نوجوانان و جوانان ما با آن مواجهه‌اند، اول چالش هویتی و دوم چالش قدرت تعقل و نبود مهارت تفکر و اندیشه‌ورزی است. از همین رو مجموعه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی رویکرد خود را کمک به جوانان و نوجوانان برای رفع این چالش‌ها و تحقق مبانی معرفتی بر اساس یک الگوی عقلانی قرار داده که برای تحقق این مهم نیز تاکنون ۲۷جلد کتاب تولید و چاپ و اردوها و دوره‌هایی همچون دوره بی‌نهایت شو را برگزار کرده است.
اگر نوجوان و جوانی را در غرفه پاتوق دهه هشتادی‌های سالن کودک و نوجوان سی‌‌وچهارمین نمایشگاه کتاب یا در غرفه عمومی انتشارات آستان قدس رضوی در شبستان اصلی دیدی، می‌توانی حدس بزنی یا سراغ کتاب سه‌جلدی «بی‌نهایت شو» آمده و یا با یک معرفی کوتاه، خواهان و خریدار آن خواهد شد. معمولاً هم بیشترِ این قشر، بی‌نهایت شو و دوره‌های آن را از طریق تبلیغات تلویزیونی و فضای مجازی می‌شناسند و احتمالاً در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. این را هم از گفت‌گو با نوجوانان حاضر در غرفه‌های امام رضا(ع) متوجه می‌شویم.
کتاب سه جلدی بی‌نهایت شو که در سه رنگ سبز و زرد و آبی منتشر شده، فقط یک کتاب برای خواندن نیست، بلکه از طریق آن می‌توانید بخوانید، بشنوید و ببینید و این فرصت‌ها را علاوه بر خواندن کتاب، می‌توانید با اسکن کیوآرکدهای درج شده در صفحات بدست آوردید. نکته مهم اینکه «بی‌نهایت شو» به صورت یک دوره آموزشی مجازی هم در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. به این ترتیب که محتوای هرسه جلد به صورت فشرده و خلاصه در ۱۴ ساعت برای آن‌ها تدریس می‌شود. 

خبرنگار: فاطمه مرادزاده

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها